חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שוכר לא מוכן לשלם את דמי השכירות? איך לפתוח תיק בהוצאה לפועל

תוכן עניינים

קניתם דירה והגעתם להחלטה שהדבר הנכון הוא להתחיל להשכיר אותה, אך לאחר כאשר הגיע זמן השוכר לשלם את דמי השכירות על הדירה הוא לא מוכן ? אתם יכולים לשנות את המצב.

אז איך משנים את המצב וגורמים לשוכר לשלם את דמי השכירות ? כאן תלמדו איך לפתוח תיק בהוצאה לפועל שיציל את הכסף שלא קיבלתם מהשוכר.

 

מהו תיק בהוצאה לפועל ?

רבים מאיתנו מכירים את המושג הוצאה לפועל אך נשאלת השאלה מהו בכלל אותו מושג לא ברור. הוצאה לפועל הינה הליך שבאמצעותו ניתן לממש משכנתא, שטרות, שקים  , פסקי דין של כל ערכאות שופט ושטרי משכון.

בעת פתיחת תיק הוצאה לפועל נשלחת אזהרה למי שנפתח נגדו אותו התיק. האזהרה היא בעצם מכתב עם אישור מסירה אשר מודיע לחייב כי נפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל. באזהרה יצורף פירוט של הסיבה לפתיחת התיק והן מקום לשכת ההוצאה לפועל, מספר התיק, סכום החייב,  צו חיוב בתשלומים, פרטי הזוכה והן שובר תשלומים.

קיימים מספר סוגים של תיקי הוצאה לפועל ביניהם : תיקי מזונות, תיקי משכנתאות, תיקי פסק דין כספיים,  תיקי פק דין צו עשה, תיקי תיבה על סכום מסוים ותיקי שטרות והמחאות.

 

איך פותחים תיק בהוצאה לפועל מהסוגים הנפוצים יותר :

  1. פתיחת תיק תביעה על סכום קצוב – תיק זה ייפתח ללא צורך בהתחייבות לבית המשפט. תיק זה יוכל להיפתח במידה והזוכה בעל הוכחה המעידה על קיום החוב והן אם סום החוב לא עולה על 75,000 שקלים חדשים ביום הגשת הדין. ניתן פשוט להגיע ללשכת ההוצאה לפועל ושם לפתוח את התיק.

 

  1. פתיחת תיק שטרות והמחאות – בכדי לפתוח תיק מסוג זה יש לשאת טופס 205, שטר מקורי משני צדדיו, ייפוי כוח, פלט שיק ממוחשב משני צדדיו, צילום של השיק של הזוכה או של עורך דינו, אישור בנק על ניהול חשבון של הזוכה או של עורך דינו של הזוכה.

 

פתיחת תיק מסוג זה מורכבת יותר ודורשת עירוב של עורך דין, שילום אגרה והן הגשה לקבלת התיק ולדיון בו בבית המשפט. ניתן לפתוח בהליך מקוצר כל עוד הסכום וא עד 25,000 שקלים חדשים.

 

  1. פתיחת פסק דין כספי בהוצאה לפועל – תיק מסוג זה ניתן לפתוח רק לאחר שצויין בפסק הדין כי יש לפתוח אותו באופן מיידי. המטרה בפתיחת תיק מסוג זה הינה להוציא לפועל פסקי דין ולבצעם על פי החוק . ניתן לפתוח תיק מסוג זה רק 30 יום לאחר מתן פסק הדין.

 

את פסק הדין מקבלים לאחר הגשת בקשה לבית המשפט או בית דין לעבודה או המפקח על המקרקעין או רשם האגודות השיתופיות או רשם ההוצאה לפועל או ועדות התעסוקה המקומית או החלטת יושב ראש הועדות המרכזיות. את ההליך מומלץ לעשות בליווי עורך דין לגביית חובות.

עורך דין גביית חובות

מאמרים נוספים

מחיקת חובות מול עוד
עריכת דין
איך מוחקים חוב באופן חוקי?

התמודדות עם חובות כרוכה בלא מעט פרוצדורות בירוקרטיות ואף בסנקציות והגבלות משפטיות, שיכולות להשפיע גם על מצבו הבריאותי של החייב. היות ובלא מעט מקרים מדובר

קרא עוד »